Home Karriär Från printens död till trefaldiga Gaseller

Från printens död till trefaldiga Gaseller

by Tobias Björkman
Från traditionell annonsförsäljning till modernt säljbolag – hur gick det till?
Sedan 2012 har vi stakat ut en ny väg för bolaget. Det har på många sätt varit en tuff resa så långt. För att lyckas bygga ett riktigt framgångsrikt säljbolag har det varit viktigt att ta rätt position på marknaden och hitta en lucka i mediehusens egna annonsförsäljning. En lucka som vi kan fylla genom att generera nya intäkter och utveckla lönsamma annonsaffärer.

Det har inte varit enkelt att hitta den luckan då mediehusen själva sprungit fort för att utveckla sina affärer och sin annonsförsäljning i en snabbt föränderlig marknad, under stark konkurrens.

Med en lång erfarenhet av annonsförsäljning och affärsutveckling inom media, i kombination med kunskapen om hur man driver en aktivitetsdriven säljorganisation i stark tillväxt, såg vi en perfekt mix för att ta en tämligen orörd position på marknaden. Idag tar vi hand om de delar av annonsförsäljningen som mediehusen själva inte kan, vill, eller klarar av att ta. Ofta mer resurskrävande försäljning mot små och medelstora bolag, nykundsbearbetning eller annonsförsäljning i traditionella medier med vikande siffror. Ett annat framgångsrecept är att vi dessutom lyckats affärsutveckla våra befintliga samarbeten och på så sätt hittat nya intäktskällor och bättre exponering för annonsörerna.

Människorna är såklart vår främsta resurs och det vi bygger hela vår affär på. De anställda och den affärskultur vi bygger utgör själva värdet i bolaget

Framgångskulturen

Vi har samtidigt lyckats bygga en extremt kostnadseffektiv organisation med god kunskap om hur man säljer media och annonsering över telefon och skapar effektiva och långsiktiga kundrelationer den vägen.
Det handlar om förmågan att rekrytera rätt människor att bygga bolaget med. Det är tack vare alla de duktiga medarbetare vi har ombord idag som vi kan stoltsera med vår lönsamma tillväxt. Vi har tillsammans skapat en otroligt framgångsrik affärskultur som tar fram det bästa ur varje individ. Det gör att vi utvecklas väldigt snabbt och att vi i alla delar kan ha ett starkt affärsfokus, ta ansvar för att utveckla affären och hela tiden vara kostnadseffektiva.

Det låter ju klyschigt, men människorna är den främsta resursen och det vi bygger hela vår affär på. Det är de anställda och den affärskultur vi bygger som utgör själva värdet i bolaget. Det räcker inte med att vi gör det bra, vi måste vara bäst. Det är hela vårt existensberättigande. Vi har en utmanande vardag och det är inte för alla, men det skapar en fantastisk vinnarkultur och gör oss ödmjuka både som individer och bolag. Det har vi oss själva, varandra och våra uppdragsgivare och kunder att tacka för!

Du kanske också gillar:

Leave a Comment

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More